۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۴۹۵۹۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد در گفت‌وگو با رسا:

رمضان از نسیم های رحمت الهی است| رسانه ها فعالیت مبلغان را نشر دهند

رمضان از نسیم های رحمت الهی است| رسانه ها فعالیت مبلغان را نشر دهند
استاد درس خارج حوزه علمیه قم ماه رمضان را از جمله نسیم های رحمت الهی دانست و با اشاره به تعطیلی تبلیغ فیزیکی، گفت: خبرگزاری های حوزوی مطالب مبلغان را بازنشر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نزدیک شدن به ایام شریف ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در آخر ماه شعبان خطبه ای ایراد فرموده و در آن به عظمت و جایگاه ماه رمضان اشاره کردند.

وی با اشاره به فراز «انه قد اقبل الیکم شهرالله بالبرکه و الرحمة و المغفرة» در خطبه شعبانیه خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه برکت و رحمت و نه عذاب الهی است، درهای رحمت الهی در این ماه به روی بندگان باز است و همه مردم به ضیافت و میهمانی الهی دعوت شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد بیان داشت: امیرالمؤمنین(ع) در روایتی می فرمایند: «در زندگی شما همواره نسیم های رحمت الهی می وزد، پس آگاه باشید و خود را در معرض آن نسیم ها قرار بدهید»، یکی از نسیم های رحمت الهی همین ماه پر برکت رمضان است که در آن در بهشت باز است و شیاطین در غل و زنجیر هستند.

وی با بیان این که روزه سپر آتش جهنم است، خاطرنشان کرد: انسان در این ماه می‌تواند با دعا و مناجات و توسل، بهترین زاد و توشه را برای خود فراهم کرده و دست دیگران را نیز بگیرد.

این مبلغ برجسته کشوری در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان این که تبلیغ به معنای رساندن احکام، اخلاق، عقاید و دستورات دینی به مردم است، گفت: با توجه به شیوع کرونا و دستور وزارت بهداشت مبنی بر عدم تجمع در مکان های عمومی، تبلیغ حضوری و منبر به صورت فیزیکی تعطیل شده اما مبلغان می‌توانند از طرق دیگر با مردم در ارتباط باشند.

وی بیان داشت: یکی از راهکارهای تبلیغ در وضعیت فعلی جامعه استفاده از فضای مجازی و رسانه های عمومی از جمله صدا و سیما است، چراکه مردم نوعا در این فضاها حضور دارند و از رسانه ملی نیز استقبال می‌کنند، بنابراین طلاب و مبلغان می‌توانند با راه اندازی کانال هایی در ایتا و سروش و امثال آنها با مردم ارتباط بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد در پایان خاطرنشان کرد: سایت های تخصصی شخصی و همچنین خبرگزاری های مذهبی و حوزوی نیز می‌تواند زمینه خوبی برای بازنشر مطالب معارفی و تبلیغی اساتید حوزه و مبلغان باشند، به شرطی که این دو با هم تعامل خوبی برقرار کنند./1330/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
ماه مبارک رمضان فرصتی برای علاج بیماری‌های درونی است.
0
0